Лекції

Використання інтерактивних технологій на уроках
біології, хімії, природознавства, географії, основ здоровя.

Коротка анотація. Інтерактивна технологія навчання та особливості її застосування. Моделі навчання: пасивна, активна, інтерактивна, їх порівняльна характеристика. Найбільш цікаві та використовувані інтерактивні вправи. Характеристика інтерактивних форм організації навчальної діяльності: інтерактивні технології кооперативного (колективного) навчання, інтерактивні технології колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання, технології опрацювання дискусійних питань. Особливості та переваги інтерактивної технології. Методика проведення інтерактивних вправ, їх класифікація. Структура інтерактивного уроку.


Питання для самоперевірки:
·         Що таке інтерактивна модель навчання? Які її ознаки?
·         Яка мета і завдання інтерактивного навчання?
·         В чому різниця традиційного та інтерактивного навчання?
·         Яка структура інтерактивного уроку?
      Які ви знаєте основні методи і прийоми інтерактивного навчання? Дайте їм характеристику?




Методика проведення практичної роботи:
 «Розвязування задач з молекулярної біології»

Анотація. Теоретичні відомості  та перелік необхідних знань для розв’язування задач з молекулярної біології. Основні поняття та терміни молекулярної біології: транскрипція, трансляція, реплікація, нуклеїнові кислоти, нуклеотиди, білки, амінокислоти, відносна молекулярна маса, довжина нуклеотиду, комплементарність. Розв’язування елементарних вправ і задач з молекулярної біології, алгоритм записів. Перелік задач для самостійного опрацювання.
Питання для самоперевірки:
1. Які ви знаєте нуклеїнові кислотиПорівняйте їх структуру?
2. Що таке транскрипціяВ якій структурі клітини вона відбувається?
3. Назвіть послідовні етапи біосинтезу білкаДайте їм характеристику.
4. Що таке генетичний кодЯкі його властивості?
5. Що таке комплементарність?



Профілактика ВІЛ/СНІДу

Коротка анотація. Темпи розвитку епідемічного процесу ВІЛ інфекції   в Україні та світі. Поняття ВІЛ-інфекції, СНІДу. Способи поширення ВІЛ/СНІДу. Особливості діагностування інфекції. Будова вірусу та його дія на організм людини. Статистичні дані щодо поширення захворюваності на ВІЛ/СНІД в світі та Україні. Особливості стадій перебігу ВІЛ-інфекції. Можливі способи лікування та використання АРВ терапії. Профілактичні заходи щодо попередження ВІЛ/СНІДу. Ризики інфікування ВІЛ.

Питання для самоперевірки:
·         Як швидко у ВІЛ-інфікованої людини розвивається СНІД?
·         Як передається ВІЛ?
·         Як можна зменшити ризик передачі ВІЛ?
·         Що таке антиретровірусні препарати?
·         Які найпоширеніші способи зараження?
·         Чи може передатися вірус через укуси комах чи через викинуті шприци? 
·         Який найкращий спосіб захиститися від ВІЛ?

·         Чи може ВІЛ-позитивна мати народити здорову дитину?



Природозаповідна Україна
 Коротка анотація: Функції природоохоронних територій. Класифікація природоохоронних об'єктів в Україні. Перелік об'єктів загальнодержавного значення в Україні: біосферні заповідники, природні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва. ПЗФ загальнодержавного значення України за регіонами. Природоохоронні території загальнодержавного значення Рівненської області. Червона книга України, історія, структура, природоохоронні статуси, впорядкування інформації. Зелена книга України: історія, особливості, основні положення.

Питання для самоконтролю:
1. Назвати біосферні заповідники України?
2. Скільки на території України природних заповідників?
3. Що таке заказники? Національні парки?
4. Які ви знаєте заповідні території Рівненської області?
5. Назвіть рослини і тварини Червоної книги України?
6. Що таке Зелена книга України?




Форми, способи, засоби контролю і оцінювання знань, умінь і навичок учнів на уроках біології.

Коротка анотація:Визначення рівня навчальних досягнень учнів. Використання різних способів письмової або усної форм перевірки. Основні функції контролю знань. Види оцінювання навчальних досягнень учнів. Прийоми контролю і самоконтролю знань учнів. Різноманітність форм та методів перевірки і контролю  знань і вмінь учнів.

Питання для самоперевірки:
1. Які функції виконує оцінювання навчальних досягнень?
2. Що має бути враховано при оцінюванні  навчальних досягнень учнів?
3. Назвіть рівні навчальних досягнень учнів?
4. Які розрізняють види оцінювання навчальних досягнень учнів?
5. Які ви знаєте прийоми контролю і самоконтролю знань учнів?




Тренінг - ефективний метод групової роботи. 
Коротка анотація:Поняття тренінгу. Особливості проведення тренінгу. Типова структура, мета та завдання тренінгу. Характеристика його етапів. Вправи на знайомство, очікування. Руханки, метафори.  Особливості організації групової роботи. Правила групи. Способи об’єднання учнів у групи.

Питання для самоперевірки:
1. Що таке тренінг?
2. Яка структура тренінгу?
3. Яке значення групової роботи учнів?
4. Складіть правила роботи групи?
5. Що таке руханки? Наведіть приклад?


Немає коментарів:

Дописати коментар